Spletno mesto uporablja piškotke, da vam lahko zagotovimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Podatki o piškotkih se shranijo v vašem brskalniku in izvajajo funkcije, kot so prepoznavanje, ko se vrnete na naše spletno mesto, in pomaga naši ekipi, da razume, kateri deli spletnega mesta se vam zdijo najbolj zanimivi in koristni. Več v Politiki zasebnosti.
Pregled zasebnosti
»Krog znanja je izjemna priložnost, da vračamo družbi«
V sklopu programa Regionalnega stičišča nevladnih organizacij savinjske regije Novus, ki je financiran s strani Sklada za nevladne organizacije, med drugim vzpostavljamo tudi partnerske mreže za reševanje različnih, aktualnih družbenih potreb. V preteklem letu smo pregledali prakse izvajanja spletne učne pomoči pri drugih mladinskih centrih, ki so jo vzpostavili. Na podlagi dobrih in slabih izkušenj že obstoječih spletnih učnih pomoči smo zasnovali svoj koncept učne pomoči v sklopu programa Krog znanja, ki vključuje več varoval, da ne pride do konfliktov ali zlorab.
V mesecu decembru smo odprli prijave za osebe, ki bi bile pripravljene prostovoljno in iz solidarnosti nuditi spletno učno pomoč. Odzvalo se je osem mladih iz občin Slovenske Konjice in Zreče. Med njimi sta dijakinja Gimnazije Slovenske Konjice, dijakinja II. gimnazije Maribor, dve članici Kluba študentov Dravinjske doline, študentka Fakultete za naravoslovje in matematiko, članica Društva tabornikov Rod belega konja in dve prostovoljki MCDD.
O tem, kaj je bil motiv za vključitev v izvajanje učne pomoči, so prostovoljke zapisale takole:
Za vse izvajalke učne pomoči smo najprej izvedli krajše usposabljanje, na katerem so bile predstavljene osnove pedagoškega dela in podani namigi za učinkovitost učne pomoči. Vzporedno s pripravo izvajalk na izvajanje učne pomoči smo vzpostavili sodelovanje z vsemi osnovnimi šolami in srednjo šolo v občini Slovenske Konjice. Na podlagi praks v drugih mladinskih centrih javnega poziva za polnjenje prostih učnih mest nismo objavili, ampak smo se odločili, da bo ta zapolnjeval glede na strokovno in avtonomno odločitev posamezne šole.
Spletno učno pomoč smo s pomočjo aplikacije Zoom, pričeli izvajati v drugi polovici januarja, od ponedeljka do petka od 14. do 17. ure. Posamezni termin učne pomoči traja 30 minut po osebi. Da je učna pomoč čim bolj učinkovita, smo vzpostavili posebni e-poštni naslov, kamor starši, otroci ali mladi, ki koristijo učno pomoč, pravočasno pošljejo vsebino ali gradivo za učno pomoč. Izvajalke učne pomoči se na ta način lahko predhodno ustrezno pripravijo.
Prosta učna mesta se polnijo postopoma. Do danes učno pomoč koristi 21 otrok in mladih. Do konca februarja je bilo izvedenih 50 ur učne pomoči v matematiki, fiziki, slovenščini, angleščini, sociologiji, biologiji in pri kemiji. Tehnično podporo pri razporejanju izvajalk in oseb, ki koristijo učno pomoč, v spletne individualne sobe nudijo še tri mladi osebe.
Konec januarja smo z izvajalkami učne pomoči izvedli prvo supervizijsko srečanje. Na tem smo pregledali_e, če je učna pomoč dobro zastavljena v tehničnem in vsebinskem smislu. Izvajalke so poročale, da pri izvajanju učne pomoči nimajo nobenih izzivov, le da je 30 min včasih premalo. Skupaj so pričele snovati tudi etični kodeks za izvajalce in izvajalke učne pomoči, ker tega doslej pri nas še ni bilo. Izpostavile so, da je za osebo, ki nudi učno pomoč pomembno, da spoštuje drugo osebo, da je dostopna in pripravljena odgovoriti na morebitna vprašanja, da ne podcenjuje osebe, ki koristi učno pomoč in da jo spodbuja, če ne razume snovi ob prvi razlagi, je potrpežljiva, ni žaljiva ter da pazi na primeren mentorski odnos. Glede same izkušnje nudenja učne pomoči so ugotovile, da jim otroci in mladi lažje povedo, česa ne razumejo in se ne sramujejo vprašati za dodatna pojasnila. Ocenjujejo, da je to zato, ker pri nudenju učne pomoči ni strahu iz naslova ocenjevanja znanja in hkrati zato, ker med izvajalkami in osebami, ki koristijo učno pomoč, ni velike razlike v letih. V praksi mladinskega dela velja, da ima največje učinke na različnih področjih tega ravno medvrstniško sodelovanje. Na superviziji so si izvajalke medsebojno še izmenjale namige za čim bolj učinkovit učni odnos in dobre učne rezultate.
Dve mladi osebi, ki koristita učno pomoč, sta podali sledečo povratno informacijo:
V nadaljevanju bomo, ko bomo zapolnili vsa prosta učna mesta, po potrebi še razširili mrežo izvajalk in izvajalcev učne pomoči in dobro prakso razširil še v druge občine, ki bi jo želele vzpostaviti. Ostajamo odločeni, da se bomo še naprej čim hitreje, po naših najboljših močeh in učinkovito odzivali na vse izzive in potrebe, ki se bodo pojavile pri mladih in drugih generacijah v družbi. Pri tem se bomo povezovali, tako kot doslej, z različnimi sektorji in organizacijami z namenom doseganja pozitivnega družbenega učinka.
Sorodne objave
Usposabljanje v Španiji
Predstavnici Mladinskega centra Dravinjske doline sta se udeležili mednarodnega tečaja usposabljanja za mladinske delavce in delavke v Španiji,
V iskanju literarnega navdiha
V decembru izvajamo spletne delavnice kreativnega pisanja.
MREŽA – e-publikacija metodologij
ŽINKANA – dan za spremembe
Prostovoljci uredili okolico konjiškega vrtca na Tattenbachovi 🙂 Tudi letos so se v Mladinskem centru Dravinjske doline odločili sodelovati v vseslovenski prostovoljni akciji “Dan za spremembe”, ki je ohranila že znano ime Žinkana. Tokrat so se prostovoljci na sobotni popoldan zbrali pred vrtcem na Tattenbachovi in s skupnimi močmi ter dobro voljo obnovili otroška igrala, …